Ben TV fined £25,000 for the ‘miracle cure’ that wasn’t

October 29, 2019

A Nigerian satellite TV channel has been fined £25,000 after a programme invited viewers to order “free miracle spring water”.

 

 

 

 

An Ofcom investigation found that Peter Popoff Ministries – which featured footage from religious services conducted by televangelist Peter Popoff contained “frequent” invitations for viewers to order “free miracle spring water”.

 

The regulator found the programme included a number of testimonies from individuals who claimed, or strongly implied, that using the water had cured serious illnesses, including cancer.

In its report Ofcom said the claims made in the programme had the potential to cause harm to viewers who were led to believe the so-called miracle water was capable of curing health conditions.

“We concluded that Greener Technology Limited did not take steps to provide adequate protection for such viewers and that there was a material risk that susceptible members of the audience may have been improperly exploited by the programme.”

The promotion of the product itself was enough to be a breach of the broadcasting code.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
  • Twitter Basic Black
  • Facebook Basic Black
  • Black Google+ Icon
Recent Posts
Please reload

© 2023 Son of The Soil